Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Efterfølgende salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra megapetshop.dk.

Generelle oplysninger om MegaPetShop.dk
Juridisk navn: Dansk Websalg ApS
CVR-nr. 38291289
Adresse: Ole Rømersvej 31-35, 6100 Haderslev
E-mailadresse: info@megapetshop.dk
BEMÆRK: I forbindelse med returnering eller fortrydelse sendes varerne retur til vores lager.
Returadresse: Megapetshop.dk, Ole Rømersvej 31-35, 6100 Haderslev.

Priser

Priserne på MegaPetShop.dk er inkl. 25% moms.

Hvis der opstår forsinkelser, restordrer eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig om det samt hvad vi kan gøre – f.eks. give dig pengene tilbage eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted. 
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Mindstebeløb

Det laveste beløb, der kan bestilles for, er 100 kr.

Betaling, gebyrer og betalingsmidler

På MegaPetShop.dk kan du betale med MobilePay og følgende kreditkort: Dankort, Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB & AMEX.
Beløbet på dit køb hæves først på dit kort, når varen sendes herfra.
Der opkræves ingen gebyrer ved betaling med kreditkort eller MobilePay.

Reservation af beløb ved internationalt kort

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender produktet/bestillingen
eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Tilbagebetaling ved fortrydelse eller annullering
Ved fortrydelse eller annullering af købet er udløbsperioden for reservationen forskellig. Det afhænger af, hvilket kort der benyttes.
Når du anvender MasterCard, kan det tage op til 30 dage før pengene er frigivet af MasterCard. Dog tager det oftest omkring 10 dage. Dette medfører, at MasterCard indefryser dine penge i den periode, og først derefter tilbagebetaler dine penge til dit kort.
Betaler du med Visa, er pengene tilbage på din konto mellem 1-3 hverdage, når pengene er frigivet.

Ved annullering når pengene ikke frem til os, og derfor kan vi ikke returnere dem til dig.
Læs mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Levering og tracking 

Når du har afsluttet dit køb, sender vi din bestilling inden for 1-2 hverdage. Når du har bestilt bestillingsvarer, sendes hele ordren først, når bestillingsvarerne er klar til afsendelse.

Levering til pakkeshop

Din pakke sendes med GLS til nærmeste GLS pakkeshop. Køb fra 599 kr. sikrer dig gratis levering, ellers koster levering til pakkeshop 39 kr.

Nogle produkter og pakker kan ikke sendes til en GLS pakkeshop grundet f.eks. at:

  • Pakken/varen er for tung til at kunne sendes til en pakkeshop (over 18 kg)
  • Pakken/varen indeholder dele, som kan gå i stykker undervejs (f.eks. glas og visse plasttyper)
  • Pakken/varen fylder for meget i rumfang til at GLS pakkeshop kan håndtere det
    I disse tilfælde bringer vi din bestilling helt hjem til din hoveddør for kun 49 kr.

Levering med fragtmand derhjemme

Levering direkte til din hoveddør/opgangsdør koster 85 kr., men dog kun 49 kr., hvis dit køb er for over 599 kr.

Bemærk: I forbindelse med levering til etagebyggeri stilles varen ved opgangsdøren på vejniveau. Vi kan ikke stille din pakke oppe ved etage- eller lejlighedsdøren – heller ikke, selvom du har ønsket det på din bestilling.

Vi kan levere, selvom du ikke er hjemme 

Hvis der er et særligt sted, hvor vi må stille pakken/varen, kan du skrive det på din bestilling. På denne måde behøver du ikke at være hjemme, når vi leverer. Det er dog på dit eget ansvar.

Storpakketillæg eller palletillæg på store og tunge bestillinger

På pakker og varer, der fylder meget eller er meget tunge, fra 18 kg og opefter, kommer der storpakketillæg på. Det drejer sig bl.a. om udendørs kaninbure og hønsehuse, akvarier samt papegøjebure. I afslutningen af bestillingsforløbet vil det fremgå tydeligt, så du kan se det. På akvarier, der transporteres mest sikkert på paller, forekommer et palletillæg.
Palletillægget er 450 kr. inkl. moms pr. palle.

Afhentning i Haderslev

Hvis du har mulighed for det, kan du også selv afhente din bestilling/pakke på Ole Rømers Vej 31-35 i Haderslev på hverdage. Den mulige afhentningstid og -dag vil fremgå af dine købspapirer fra os.

Trackingnummer

Når din bestilling er afslutningen og håndteret af os, modtager du en mail med et link og dit trackingnummer, så du kan følge din bestilling.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din bestilling/vare eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om flere forskellige produkter bestilt i én ordre, men leveret enkeltvis.

Når du ønsker at fortryde dit køb, skal du senest ved udgangen af de 14 dage fra din modtagelse af varerne meddele os det. Meddelelsen skal ske ved at kontakte os på mail til info@megapetshop.dk. I mailen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret.

Send varen retur med vores returseddel, når du har fået leveret med GLS
Når du har fået leveret din bestilling med GLS, kan du sende varen retur med vores returseddel. Efter du har meddelt os om fortrydelsen af dit køb, går du til vores returformular her og udfylder den samt printer din returseddel.

Send store pakker eller paller retur, som du fik leveret af en fragtmand
Når du har fået leveret en bestilling med fragtmand, kan du IKKE anvende vores returseddel, da GLS i så fald ikke håndterer din bestilling. Du skal i stedet kontakte os, så finder vi en løsning sammen.

Vil du returnere til os uden at benytte vores returseddel, skal din pakke sendes til vores lageradresse: Megapetshop.dk, Ole Rømersvej 31-35, 6100 Haderslev, så vi modtager den i tidsrummet mandag - torsdag kl. 8.00-15.30 og fredag kl. 8.00-12.00, da disse er de eneste tidspunkter, hvor vi kan modtage pakker.

At nægte modtagelse betyder ikke gratis fortrydelse
Hvis du fortryder dit køb, skal du skal give os tydelig meddelelse, se ovenfor, og du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen. Hvis du alligevel gennemfører dette, opkræves du de reelle returomkostninger for returfragt pr. pakke, som fratrækkes det beløb, som du har indbetalt.

Returnering

Hvis du vil sende retur til os og f.eks. klage, fortryde eller bare returnere, så gør ét af nedenstående. Se også mere om reglerne i forbindelse med fortrydelsesret længere oppe.

Returnering af almindelige pakkeforsendelser leveret af GLS
Du kan sagtens sende din bestilling retur. Udgiften for returnering, når du anvender vores returseddel, forventes højst at være ca. 59 kr. pr. pakke, alt afhængigt af antallet af pakker.

Gå til returnering af almindelige pakkestørrelser

Returnering af store pakker/produkter og leveringer på paller leveret af en fragtmand
Fik du din bestilling leveret til døren med fragtmand, skal du kontakte os, så vi kan finde en løsning. Årsagen er, at fragtmanden ikke afhenter i en GLS pakkeshop. Dette gælder typisk varer, som let kan gå i stykker, f.eks. akvarier og alle typer af bure og varer, der vejer mere end 18 kg. Kontakt os venligst, så vi sammen kan finde en løsning, da udgifterne for returnering afhænger af situationen og vægten.

Ønsker du ikke at gøre brug af vores returseddel, modtager vi kun pakker, som sendes direkte til vores lageradresse; Megapetshop.dk, Ole Rømersvej 31-35, 6100 Haderslev, modtaget i tidsrummet mandag - torsdag kl. 8.00-15.30 samt fredag kl. 8.00-12.00. Levering til os pr. efterkrav eller via en pakkeshop kan derfor ikke anvendes, og levering med DAO anbefales ikke, medmindre du kan få dem til at levere inden for nævnte tidsrum.

Regler for returnering 
Du skal sende din ordre retur til os senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. I forbindelse med varens returforsendelse skal du betale returfragten, og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
For at være sikker på, at du kan modtage alle pengene retur for varen, anbefales det, at varen returneres i original emballage, da manglende originalemballage kan udgøre en værdiforringelse, som ikke returneres.

Anbefaling: Benyt ikke DAO 
Da DAO kan levere om natten, hvor vi har lukket, og der ikke er nogen til at modtage pakkerne, opfordrer vi på det kraftigste til ikke at benytte DAO. Forsendelser/pakker kan kun leveres retur på vores lageradresse på Ole Rømersvej 31-35, 6100 Haderslev mandag - torsdag kl. 8.00-15.30 og fredag kl. 8.00-12.00. Vælger du alligevel at sende med DAO, er det på dit eget ansvar, at pakken kommer i vores besiddelse inden for vores bemandingstider.

Returnering til pakkeshop eller pr. efterkrav er ikke muligt
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, og vi henter ikke pakker sendt til en pakkeshop. Benyt derfor vores returseddel, som du klistrer på din returpakke og afleverer i nærmeste GLS pakkeshop, når du har fået leveret af GLS eller send selv til vores lageradresse efter forskriften ovenfor. Fik du leveret af en fragtmand, kan du ikke anvende retursedlen fra GLS. Her skal du kontakte os, så vi sammen kan finde en løsning.

Varens stand, når den sendes retur 

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, hvis du har håndteret varen på en anden måde end nødvendigt for at vurdere varens art, egenskaber og funktion. Du kan derfor stadig prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. I visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du benytter din fortrydelsesret rettidigt, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder) senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Reklamation

Når du handler på MegaPetShop.dk, har du 24 måneders reklamationsret.
Hvis reklamationen er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Der skal reklameres rettidigt efter opdagelsen af varens fejl/mangler. Når du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen/manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Når du opdager en fejl/mangel, bedes du hurtigst muligt rette henvendelse til os på info@megapetshop.dk eller på tlf. 20 64 55 21 mandag til torsdag kl. 9.00 - 15.30 og fredag kl. 9.00 - 12.00.

Når din reklamation er berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen/bestillingen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Benyt vores returseddel (se herunder) eller husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Vi anbefaler dig, at du kontakter os inden du sender noget retur på info@megapetshop.dk, så vi kan hjælpe dig bedst muligt.

Returnering af det aftalte ved levering med GLS
Når du skal sende retur til os, skal du følge denne plan, der sikrer dig en returseddel, som er den nemmeste procedure for at kunne returnere.

Returnering af det aftalte ved levering med en fragtmand
Ved store pakker og palle, som du fik leveret af en fragtmand, skal du kontakte os. Her kan du ikke anvende retursedlen. Kontakt os, så vi sammen kan finde en løsning.

Send retur uden brug af vores returseddel 
Du kan også sende retur uden brug af vores returseddel. Dog skal du huske at kontakte os først via info@megapetshop.dk samt huske, at vi kun modtager pakker sendt til vores lageradresse og ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller sendt til en pakkeshop. Dertil opfordrer vi på det kraftigste til ikke at anvende DAO, da vi kun kan tage imod pakker mandag - torsdag kl. 8.00-15.30 og fredag kl. 8.00-12.00, og ikke om natten. Send til lageradressen: megapetshop.dk, Ole Rømers Vej 31-35, 6100 Haderslev.

 

Kundeklub - medlemsbetingelser

  • Ved indmeldelse beder vi om navn, adresse, e-mail, mobilnummer og et kodeord, som du selv vælger.   
  • Der gives 10 % rabat på første ordre ved tilmelding af kundeklubben. Rabatten gælder ikke allerede nedsatte varer.
  • Der optjenes point på alle øvrige køb. Pointene svarer til 5 % af ordrens værdi. Dvs. 100 point er lig med 5 kroner. Point kan bruges til rabat på fremtidige køb. Point rundes ned til nærmeste hele tal.
  • Returneres ordren eller dele af ordren, fratrækkes rabatten af det returnerede.
  • Kundeklubben er forbeholdt privatpersoner. Du skal være fyldt 18 år for at være medlem.
  • Har du glemt din kode, kan du bestille en ny og anvende den fremadrettet. 
  • Du kan altid afmelde dit medlemskab, SMS-tjenesten og/eller nyhedsbrevet. 
  • Kundeklubben er underlagt den danske persondatalov, og enhver transaktion mellem kunde og onlineshop sker i overensstemmelse hermed.
  • Ved indmeldelse accepterer du vores politik om beskyttelse af personoplysninger. Læs om dette i vores persondatapolitik. 
  • Som medlem af kundeklubben giver du os ret til at anvende dine personlige informationer til markedsføring af udstyr og foder til kæledyr og dig selv samt andre varer inden for MegaPetShop.dks sortiment.
  • Hvis du skifter f.eks. bopæl, e-mailadresse eller mobilnummer, er det vigtigt, at du logger ind på din klubkonto og opdaterer dine oplysninger.
  • Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i vilkårene for kundeklubben samt retten til at spærre din kundeklubkonto i tilfælde af misbrug.
  • Vi forbeholder os retten til at justere indtjeningsprocentsatsen på medlemspointene.   
  • Spørgsmål til kundeklubben kan sendes til info@megapetshop.dk.

 

Klageadgang

Vil du klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@megapetshop.dk. Skulle det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, hvis betingelserne herfor er opfyldt. Du kontakter:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal produktet eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Ved klager over tøj og sko, skal prisen have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal

Handelsbetingelserne er senest opdateret 04. november 2025.